مهاجرت به کشور آلمان

اطلاعات عمومی آلمان

اطلاعات عمومی آلمان

آلمان یکی از کشورهای پرجمعیت اروپایی است که از اعضاء معاهده شنگن است و کسب اطلاعات عمومی آلمان می تواند در امر مهاجرت تاثیرگذار باشد. در همسایگی کشورهای فرانسه، اتریش، سوئیس، لهستان، چک و دانمارک واقع شده است. اطلاعات عمومی آلمان شامل جغرافیا، آب و هوا، اقتصاد و شرایط زندگی در این کشور می باشد. آلمان کشوری سرسبز و زیبا است که دارای جمعیتی حدود 80 میلیون نفر باشد. نخستین افرادی که در آلمان می زیستند، مردم دریای بالتیک بودند که با حمله رومی ها به این کشور موجب جنگ و خونریزی های بسیاری در آن گردید. موقعیت جغرافیایی آلمان به گونه ای است که در قرون 14 و 15 میلادی به رشد و رونق اقتصادی بسیار بالایی رسید. اما پس از جنگ جهانی اول و شکست در این جنگ با رکود اقتصادی بسیار چشمگیری روبرو شد.

کشور آلمان دارای شهرهای زیبایی همچون مونیخ، فرانکفورت، برلین و هامبورگ می باشد. برلین پایتخت کشور آلمان است که از جاذبه های گردشگری جذابی برخوردار است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معتقدند برلین یکی از مهمترین مراکز اشتغال در حوزه کامپیوتر و اینترنت به شمار می رود. در زمینه اطلاعات عمومی آلمان می توان بیان نمود که این کشور به شهر آهنگسازان کلاسیک معروف است. هنرمندان زیادی همچون باخ، بتهوون، شومان، مندلسون در این کشور زندگی کرده اند. زبان رسمی مردم این کشور آلمانی (دوچ) باشد.

بررسی اطلاعات آب و هوای آلمان

از دیگر اطلاعات عمومی آلمان که بایستی در اختیار دوستان عزیز قرار داد آب و هوای کشور آلمان است. آلمان را کشوری 4 فصل می دانند در فصل بهار این کشور دارای آب و هوایی بسیار خنک و مطبوع است. همچنین با برگزاری فستیوال های معروف در سطح شهر رفت و آمد در شهرهای مختلف این کشور افزایش می یابد. به طور میانگین دمای هوای این کشور در فصل بهار در کمترین دما 33 درجه و در بیشترین دما 47 درجه فارنهایت گزارش شده است. تابستان های آلمان بسیار لذت بخش و متنوع است. با گرم تر شدن هوا در این کشور فستیوال های جالب و جذابی در این کشور برگزار گردد. گرمترین مناطق آلمان در فصل تابستان جنوب این کشور است که در این مردم در جنوب این کشور به پرورش و تولید انجیر، کیوی و لیمو پردارند. پاییز های آلمان وصف ناشدنی است.

آب و هوای خنک و دلپذیر این فصل و شاخ و برگ های رنگارنگ درختان زیبایی این فصل را دو چندان نموده است. از طرفی تعطیلات رسمی این کشور در فصل پائیز آغاز می گردد. اکثر افراد در این فصل اوقات خود را به تفریح در مناطق مختلف این کشور سپری می نمایند. میانگین دمای هوای این کشور 34-58 درجه فارنهایت تخمین زده شده است. در فصل پائیز شاهد بارش های زیادی در این کشور هستیم. یکی از ملزومات سفرهای پاییزی به آلمان چتر است. زمستان های کشور آلمان با جشن میلادی آغاز می گردد. میانگین دمای هوای آلمان در این فصل 25-41 درجه فارنهایت می باشد.

بررسی اطلاعات عمومی و جغرافیای آلمان

بطور کلی آلمان دارای 16 ایالت می باشد. کوچکترین ایالت این کشور شهر برمن و بزرگترین آن بایرن است که در جنوب کشور آلمان واقع گردیده است. جغرافیای طبیعی آلمان از کوه ها، دشت ها، باتلاق ها و جزایر متعددی تشکیل شده است. در مرکز آلمان رشته کوه هایی وجود دارد که بخش های شمالی و جنوبی این کشور را یکدیگر جدا می نماید. همانطور که بیان شد این کشور دارای جمعیتی 80 میلیونی است که تقریبا 92% از این جمعیت را آلمانی تبارها و مابقی را مهاجرینی تشکیل می دهد که از دیگر کشورها به آلمان مراجعت نموده اند.

نوردراین یکی از پرجمعیت ترین شهرهای آلمان است که جمعیتی حدود 17 میلیون را در خود جای داده است. شهرهای وورتمبرگ و بایرن نیز از دیگر شهرهای پرجمعیت پس از نوردراین محسوب شوند. شهرهای هامبورگ، هیسن و برلین از دیگر ایالت های آلمان هستند که بیشترین تراکم مهاجران در این شهرها به چشم خورد. از میان شهرهای فوق هامبورگ شهری است که بیشترین مهاجران را در خود جای داده است. اکثر این مهاجران از کشورهای لهستان، ترکیه، ایتالیا و قزاقستان می باشند. اگرچه زبان مردم این کشور آلمانی است. اما گویش های مختلفی همچون دانمارکی، فریسی و سوربی نیز در این کشور وجود دارد.

بررسی اطلاعات عمومی و جغرافیای آلمان

اقتصاد کشور آلمان

همانطور که در مقدمه اشاره نمودیم اقتصاد کشور آلمان پس از جنگ جهانی اول به نسبت قابل توجهی با رکود مواجه گردید. در باب اطلاعات عمومی آلمان باید بدانید که جنگ جهانی دوم نیز صدمه های اقتصادی زیادی به این کشور وارد گردید. تمامی ساختمان های مسکونی در این کشور نابود و میزان تولید مواد غذایی به قدری کاهش یافته بود که مردم آلمان خود ناچار به تولید مواد غذایی خود شده بودند. اما تنها پس از گذشت 10 سال از جنگ جهانی دوم با اصلاح پول رایج آلمان و آزاد سازی قیمت های اقتصادی در این کشور روی دارد. از دیگر عوامل وقوع اقتصادی در آلمان کاهش نرخ مالیات در این کشور بود. این کشور توانست دوباره اقتصاد خود را رونق داده و به اقتصادی رو به رشد در میان کشورهای جهان دست یابد.

هم اکنون آلمان دارای اقتصادی پویا و نوآورانه است که در جایگاه چهارم اقتصاد برزگ در دنیا قرار دارد. ناگفته نماند آلمان سومین صادر کننده کالا و خدمات در جهان است. اقتصاد این کشور بر پایه صنایع و کشاورزی است. اما بیشترین درآمد آلمان از صادرات محصولات به دیگر کشورها به دست می آید. این کشور دارای ذخایر و معادن آهن، پتاسیم، اورانیوم، نیکل و منابع گاز طبیعی نیز باشد. بیشترین انرژی مورد نیاز مردم کشور آلمان از طریق سوخت های فسیلی، انرژی های بادی و خورشیدی تامین گردد. جهت اطلاع از شرایط کار در آلمان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه های زندگی در آلمان

از دیگر مطالبی که قصد داریم در زمینه اطلاعات عمومی آلمان در اختیار دوستان قرار دهیم، هزینه های زندگی در این کشور است. با توجه به میزان حقوق و دستمزدی که افراد در کشور آلمان اخذ می نمایند، به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهند. به طور متوسط افراد با مبغی معادل 800€ (یورو) در ماه می توانند تمامی هزینه های زندگی خود را همچون خورد و خوراک، حمل و نقل، اقامت و دیگر هزینه های زندگی در این را تأمین نمایند. ناگفته نماند هزینه های زندگی در کشور آلمان در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. هزینه های زندگی در شهر برلین پایتخت این کشور نسبت به دیگر شهرهای این کشور بالاتر گزارش شده است. بیشترین هزینه های زندگی در این کشور مربوط به درمان و بهداشت باشد.

بررسی اطلاعات عمومی جهت مهاجرت به آلمان

از آنجاییکه شرایط زندگی در کشور آلمان بسیار مناسب است. مهاجرت به این کشور طرفداران زیادی دارد. راه های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد. مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و سایر از روش های قانونی می باشند. تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان است. دانشجویان می توانند به 2 زبان انگلیسی و آلمانی در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. دانشجویان تنها هزینه هایی را بابت ثبت نام و اخذ کارت دانشجویی به دانشگاه های این کشور پرداخت می نمایند. از دیگر راه های اخذ اقامت این کشور می توان مهاجرت کاری را بیان نمود. اخذ دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در این کشور از مهمترین شرایط اخذ اقامت کاری است.

البته افراد با اخذ ویزای جستجوی کار که دارای اعتباری 6 ماهه است توانند به این کشور سفر نموده و به دنبال شغل مورد نظر خود در این کشور بپردازند. پس از یافتن شغل توانند اقامت کاری این کشور را اخذ بنمایند. اطلاعات عمومی آلمان شامل اقامت این کشور نیز می گردد که بایستی بیان نمود، تمامی افرادی که از طرق مختلف به این کشور مهاجرت می نمایند، می توانند اقامت و تابعیت آلمان را دریافت نمایند. در این زمینه می توانید آگاهی های لازم را از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :