مهاجرت کاری کانادا

اخذ ویزای کار استان کبک کانادا

اخذ ویزای کار استان کبک کانادا

برای اخذ ویزای کار استان کبک کانادا متقاضی بایستی حداقل های تعیین شده از سوی دولت فدرال کانادا را تامین نماید و سپس گواهی از دولت اخذ کند. پس از طی این مراحل در نهایت متقاضی می تواند مجوز کار یا همان work permit کبک را اخذ نموده، وارد این استان شود و مشغول به کار گردد. لازم به ذکر است از تاریخ 1 ژانویه سال 2020 مصوبه جدیدی از سوی وزارت کار ایجاد شده است که فعالیت متقاضیان استخدام در کانادا را سازماندهی می کند. به موجب این مصوبه موسسات کاریابی در کبک و سایر استان های کانادا حتما باید مجوزی از CNESST (Commission des normes, de l’équité, de la santé et de la sécurité du travail) اخذ نمایند.

همچنین شرکت هایی که به دنبال استخدام نیروی کار می باشند و افرادی که قصد دارند با دریافت پیشنهاد شغلی، ویزای کاری کبک را به دست آورند، قبل از استفاده از کمک موسسات کاریابی و همکاری با آنها، باید توجه داشته باشند آیا موسسه مزبور مجوز و تاییدیه گفته شده را دارد یا خیر. کبک استان فرانسوی زبان کانادا است و علاقمندان به کار و زندگی در آن بهتر است علاوه بر زبان انگلیسی به زبان فرانسوی هم کاملا مسلط باشند. در خصوص کار در این استان لازم به یادآوری است که یکسری گام های ابتدایی برای اخذ ویزای کاری کبک را کارفرما برمی دارد. اما با این حال بهتر است متقاضیان کار در این ایالت نیز از قبل اطلاعات مربوطه را داشته باشند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در این خصوص به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • الزامات اخذ ویزای کاری کبک کانادا کدام اند؟
  • شرایط تبدیل ویزای کار موقت کبک به ویزای کار دائم کبک در سال 2022 چگونه است؟

گام های اخذ ویزای کار استان کبک کانادا

ابتدا پیشنهاد می شود افراد به هیچ وجه پیش از اخذ مجوز ورود و کار در کبک از سفارت کانادا، شغل پیشین خود، بیمه و غیره را ترک نکنند و اقدام به رزرو هتل و بلیت ننمایند. در ادامه مهم ترین گام ها جهت اخذ ویزای کار کبک در سال 2022 به ترتیب بیان می شود:

مراحلتوضیحات
گام نخستآگاهی کامل از قوانین و شرایط کار موقت در کبک
گام دوماخذ مجوزهای لازم برای کار موقت در کبک که لازمه اصلی آن داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در کبک است. لازم به ذکر است متقاضی باید توجه داشته باشد چه اقداماتی را کارفرما و چه اقداماتی را خودش بایستی انجام دهد.
گام سومآگاهی از هزینه های زندگی و سایر جنبه های زندگی در کبک و اجاره آپارتمان، هاستل و سایر
گام چهارمورود به کبک و مشغول شدن به کار
گام پنجمدر صورتی که کارفرما تمایل به تمدید مجوز اقامت فرد دارد و همچنین در شرایطی که فرد قصد دارد برای کارفرمای دیگری در کبک مشغول به کار شود، باید مجوزهای جدیدی گرفته شود.
گام ششماقدام جهت اخذ اقامت دائم از طریق برنامه های در نظر گرفته شده از سوی دولت فدرال یا دولت کبک
گام هفتماقدام جهت اخذ پاسپورت کانادا

چگونگی اخذ ویزای کار استان کبک کانادا

ویزای کار و ویزای تحصیل استان کبک به این صورت است که دارندگان آن ها حتی در صورتیکه شغل خود را از دست دهند یا از تحصیل انصراف دهند، برای کل مدتی که ویزا اعتبار دارد اجازه اقامت در کبک را خواهند داشت. برای اخذ ویزای کار موقت کبک مهم ترین لازمه داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی (با توجه به موقعیت شغلی مورد نظر) است و همچنین فرد باید از کارفرمایی در کبک پیشنهاد شغلی بلند مدت یا تمام مدت اخذ نماید.

منتهی کسانی که مدتی در کبک اقامت می کنند ترجیح می دهند در صورتی که حداقل های لازم را اخذ نمایند درخواست دهند و اقامت دائم کبک را به دست آورند تا دیگر نگران تمدید ویزا و غیره نباشند. اخذ اقامت دائم کبک راه های مختلفی دارد که یکی از محبوبترین آنها PEQ نامیده می شود که به نام برنامه تجربه کار در کبک شناخته می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در کانادا خواهد بود.

چگونگی اخذ ویزای کار استان کبک کانادا

مرحله بعد از اخذ ویزای کار استان کبک کانادا

تمام دارندگان ویزای موقت کار در کبک که می خواهند از طریق روش PEQ اقامت دائم این استان را اخذ نمایند، باید به موارد ذیل توجه داشته باشند:

  • تمایل به ادامه اقامت در کبک و ادامه به کار در همین استان
  • داشتن سابقه کار یا تحصیل در کبک
  • داشتن تسلط به زبان فرانسوی در سطح متوسطه پیشرفته ضمن توجه به این که در صورتی که فرد متاهل است همسرش هم باید به زبان فرانسوی مسلط باشد.
  • اثبات این که برای حداقل 3 ماه از اقامت خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال تمکن مالی لازم را دارد.
  • داشتن حداقل 18 سال سن و همچنین ارائه پاسپورتی معتبر

به این منظور باید مدرک زبان فرانسوی معتبری از بین موارد ذیل ارائه شود:

  • Test d’évaluation du français adapté pour le Québec (TEFAQ)
  • Test de connaissance du français pour le Québec (TCF-Québec)
  • Test d’évaluation du français (TEF)
  • Test d’évaluation du français pour le Canada (TEF Canada)
  • Test de connaissance du français (TCF)
  • Diplôme d’études en langue française (DELF)
  • Diplôme approfondi de langue française (DALF)

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر می توانید شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا را به طور کامل در مقاله مذکور بررسی بفرمائید.

مدارک لازم برای تبدیل ویزای کار موقت کبک کانادا

برای تبدیل ویزای کار موقت کبک به اقامت دائم همچنین یکسری از مدارک علاوه بر مدرک زبان فرانسوی که در بالا به آن اشاره شد، باید تقدیم و ارائه گردد. این مدارک در سال 2022 عبارت هستند از:

  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات که باید به زبان انگلیسی ارائه گردد. (حداقل داشتن مدرک دیپلم ضروری است)
  • مدرک زبان معتبر از بین موارد گفته شده در بالا که نشان دهد فرد با موفقیت دوره متوسط پیشرفته را تمام کرده است
  • ویزای موقت کار در کانادا
  • قرارداد کاری با کارفرمایی در کبک

لازم به ذکر است برای این که متقاضی پس از اخذ ویزای کار استان کبک کانادا قادر به تبدیل آن به اقامت دائم شود باید حداقل پیش از ارائه درخواست خود 24 الی 36 ماه در این ایالت کار و زندگی کرده باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی دستیابی و اخذ ویزای کار استان کبک به صورت موقت یا دائم می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :